Krulltott

Igår kväll efter jag duschat såe flätade jag håret i småflätor. Det tog ungefär en timme och blev 17 stycken. Man kan jue göra mindre & fler (mindre krull) eller större & färre (större krull).
   Imorse såe blev det ett jättekrull, såe jag fick lov att försöka platta ner det med händerna men efter en liten stund blev det "poff" igen. Haha.. Såe när jag skulle ut på marknaden såe fick jag lov att sätta upp övre delen av håret i en snodd såe det inte blev ännu värre när det blåste. Jag använde ingen spray eller produkter för att styla till det, jag smorde bara in det med en doftande kräm innan jag började fläta. Det tar jue tid såe det kan vara bra att ha en sprayflaska med vatten som man kan hålla håret vått när man flätar. Flätar man när håret är torry tycker jag inte det ger samma effekt, det blir kraftigare lockar och håller mycket bättre om man flätar när det är blött. Det har hållit hela dagen för mej, får se hur vackert det äe imorgon. Haha..!
 
Det äe jue inte det lättaste att fläta på sej själv såe man kan jue alltid be någon annan om hjälp om man tycker det äe svårt. Och man ska inte fläta för löst dåe håller inte heller lockarna såe länge. Men inte heller för stramt såe det ömmar. Det känner man nog av bäst själv!
 
En kvinna på marknaden blev såe glad när hon såg min krullfrisyr, massa fina minnen kom tillbaka sa hon. Det var sååååe länge sedan hon hade sett såe vågigt hår. Kul!
 
 
.:+*Krulltotten*+:.

Kommentarer
Tommy säger:

afro <3

2013-05-03 | 21:56:08
Bloggadress: http://runtjordenfastkvar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback