Kycklingsallad a'la Sarah

Visst äe det väl bara föör yummigt med olika typer av sallader..? Jag älskar att "exprimentera" mej fram till man hittar de där lilla extra! Enkelt & supergott! :)
  Min favorit äe min kycklingsallad. Passar lika perfekt till lunch som middag. Jag brukar göra en extra stor såe blir det över och räcker till lunch dagen efter. Ett litet tips.
 
Innehåller:
Kycklingfileér. (ca. 4 fileér)
Majs. (1 burk)
Gurka. (ca. en halv)
Tomat (cocktailtomater, en bytta)
Röd lök. (1 stor eller 2 mindre)
Ost. (efter behag, jag brukar dela ost i mindre bitar, gillar det bättre än riven ost.)
Sallad. (ruccola & blandsallad, snåla inte ;))
Vatten & olja blandas tillsammans med önskad krydda. (jag kör oftast örter, ca 5 msk vatten & 5 msk olja)
 
Gör såe här:

Tina kycklingfileérna. Dela löken & skär den i mycket tunna strimlor. Dela cocktailtomaterna, dela gurkan och skär den i mindre bitar. Blanda i majs, ost & salladen.
   Strimla kycklingen och stek den noga. Blanda i den stekta kycklingen i salladen & rör om såe de blandas ordentligt. Blanda sedan vatten & olja (mängden varieras beroende på hur mycket sallad man gör, ta efter eget behag) med önskade kryddor och häll det över salladen, rör sedan om såe de blandas fint. Serveras med hemgjord tsatsiki eller mangoraja! Yummi!!
 
 
.:+* Kycklingsallad *+:.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback